- Definition: lær
selv graden er udtryk for, i hvilket omfang de lærende
er i stand til selv at arbejde med stoffet. Nogle
lærende har behov for, at lærere er til
rådighed i næste hele læringsfasen,
mens andre meget hurtigt selv er klar til at arbejde
med de forskellige læringsfaser.
- Hvilke
mål kan nås: Ved at differentiere
med lær selvgraden giver man støtte
og sikkerhed til de lærende, der har behov
for tæt kontakt med underviseren og understøttet
deres motivation til at arbejde videre. Samtidig
for de øvrige lærende understøttet
deres behov for at arbejde selv med stoffet. Underviseren
får mulighed for at skabe tid og rum til
støtte til lærende med særlige
behov.
|
- Hvad
kræver denne differentieringsform: Denne
differentieringsform kræver, at man som underviser
har materialer, der understøtter de lærende,
som kun har behov for lille lærer støtte.
Det kan være materiale som svarer på de
problemstillinger man ellers typisk vil gå til
undervisere med.
- Anvendelighed
i e-læringssammenhænge: Denne differentieringsform
egner til e-læringsforløb, idet man
gennem de tekniske og visualiseringsmæssige
muligheder indenfor e-læring kan udvikle
materiale som i stort omfang kan tilgodese, at underviseren
ikke er tilstede.
- Læs
mere
|