- Definition: Opfattes
som den tid den enkelte lærende eller læringsgruppe
skal anvende for at tilegne sig stoffet på det
niveau der er beskrevet i målbeskrivelsen.
- Hvilke
mål kan nås: Ved at tage hensyn
til det tidsforbrug som en lærende reelt
skal anvende, giver man vedkommende mulighed for
at kunne planlægge sin tid og sikre tid til
læring. Yderligere viser man, at det er acceptabel,
at ikke alle skal anvende den samme tid på et
læringsforløb og at ikke alle nødvendigvis
skal nå de samme mål på samme
tidspunkt.
|
- Hvad
kræver denne differentieringsform: Udover
hensyn til tidsforbruget kan der også inddrages
differentiering i stofmængden, kompleksitetsgraden
eller graden af selvstændighed i forbindelse
med læringen for der igennem at kompensere
for at der evt. afsættes mindre tid end en
gruppe af de lærende har behov for.
- Anvendelighed
i e-læringssammenhænge: Denne differentieringsform
er velegnet til e-læring idet, en række
lærende vil kunne arbejde i eget tempo med
e-læringsmaterialet og dermed vil kunne opnå følelse
af at få den tid de har behov for. Materialet
kan også anvendes til, at lærende, der
kun skal anvende kort tid på tilegnelsen,
kan arbejde sig hurtigt gennem materialet.
- Læs
mere
|