|
- Hvilke
mål kan nås: Ved at tage hensyn
til de lærendes intelligenser vil man i øget
omfang kunne sikre dem succesoplevelse i forbindelse
med læring, hvilket igen vil have en øget
effekt i forbindelse med deres motivation i forbindelse
med nyt stof.
- Hvad
kræver denne differentieringsform: Den
kræver for det første, at man som underviser
er bekendt med sine elevers intelligenser, dette
kan afdækkes gennem tests af forskellig art.
Dernæst kræver det, at man har planlagt
og udviklet forskellige indgange til nyt stof, som
sikrer understøttelse af de intelligenser
man vil tilgodese, samt at man har overvejet hvordan
man evt. får lærende med overvejende
musisk intelligens til at udvikle f.eks. den sproglige
intelligens.
- Anvendelighed
i e-læringssammenhænge: Ikke alle
intelligenserne egner sig til understøttelse
gennem e-læring, dette både af praktiske årsager
men også af økonomiske. De intelligenser
der vil være egnede til e-læring er
den sproglige intelligens, den logisk matematiske,
den rumlige, den interpersonelle, den intrapersonelle,
hvor de to sidste nævnte er nærmere
omtalt under samarbejdsevne.
- Læs
mere
|